És possible aconseguir que un grup d'alumnes treballi com
una comunitat d'investigació? Aquesta és la
pregunta de fons que guia el discurs d'aquest llibre, dedicat a
l'operació mental de Formular hipòtesis.
La investigació científica, com sosté Dario Antiseri
està constituïda per la identificació de
problemes, la formulació d'hipòtesis
i un control relatiu sobre la base de les
conseqüències que es puguin observar de forma
directa. Per tant, formular hipòtesis és un
important acte creatiu, la pràctica en els diferents nivells
educatius, afavoreix en els alumnes una relació
dinàmica amb el coneixement.
El present volum proposa un procés de reflexió
teòrica, i aplicada a les condicions didàctiques,
que permeten fer d'aquesta operació mental una via
practicable i significativa dins del marc escolar. Presenta una
anàlisi dels models que subratllen la rellevància
que té la formulació d'hipòtesis en
l'àmbit escolar, així com l'ocupació
d'importants i detallades tècniques en una sèrie
de projectes didàctics que s'han dut a terme en diferents
àrees de coneixement, amb alumnes d'edats diverses.
|