El bullying i el ciberbullying
suposen per la seva extensió i els seus efectes (ansietat,
depressió, somatitzacions, problemes acadèmics,
etc.) un problema que cal prevenir i afrontar. Per a això,
són necessàries mesures de tipus educatiu que
impliquin als centres, als estudiants i a les seves
famílies. En aquest llibre es presenta un programa
d'intervenció per prevenir i reduir el ciberbullying que
té quatre objectius: - Identificar i conceptualitzar
bullying i del ciberbullying, així com els rols implicats en
aquest fenomen. - Analitzar les conseqüències del
bullying i ciberbullying en víctimes, agressors i
observadors, potenciant la capacitat crítica i de
denúncia davant el coneixement d'aquest tipus d'actuacions.
- Desenvolupar estratègies d'afrontament per prevenir i / o
intervenir en conductes de bullying i ciberbullying. - Promoure
objectius transversals com augmentar l'empatia, la capacitat de
cooperació, l'expressió d'emocions, etc. Aquest
tipus d'intervenció serà desenvolupada per un
professional de la psicologia i / o de l'educació amb grups
d'adolescents en contextos educatius i clínics. Cyberprogram
2.0 ha estat validat experimentalment i està confirmada la
seva eficàcia. L'experiència va estimular un
augment de les estratègies cooperatives de
resolució de conflictes, de conductes socials positives, de
l'autoestima i l'empatia, així com una disminució
de conductes de bullying i cyberbullying en diferents tipus de
violència escolar i de l'ús
d'estratègies agressives com a tècnica de
resolució de conflictes interpersonals.
|