El conte narra la vivència d'un nen de 11 anys que passa per
l'experiència de tenir un germà amb
càncer, Joan. La figura del germà -que
habitualment queda relegat a un segon pla perquè els pares,
per raons òbvies, han de dedicar la seva atenció
al fill malalt- acostuma a tractar-se de manera tangencial, englobada
dins del conjunt de la família, sense tenir en compte que
els germans requereixen un tracte especial ja que també
són nens i, per tant, tenen les necessitats
pròpies d'aquesta etapa evolutiva i, a més, les
emocions i inquietuds que els genera el procés de malaltia
del germà: solitud, ràbia, gelosia, tristesa,
incertesa, por ...
L'autora narra de forma senzilla i realista tot allò que
sent i pensa Miquel, el germà. Així doncs
pretén normalitzar els seus pensaments, reaccions i
conductes i aconseguir que, finalment, el conte sigui un bon recurs
perquè els pares puguin entendre millor el seu fill sa i
puguin ajudar-lo a adaptar-se a la situació que els toca
viure, però també ofereix una eina per poder
introduir i parlar d'aquesta malaltia, en altres àmbits, com
per exemple, a l'escola.
No hi ha dubte que el càncer està a l'ordre del
dia i que amb aquest conte es pot ajudar a
desestigmatitzar la malaltia, de fet, i segons paraules de l'autora "si
els ajudem, els nens poden entendre el que és el
càncer".
|