El contingut d'aquest llibre s'ha desenvolupat
amb el propòsit de servir d'orientació, ajuda i
guia a docents, educadors, investigadors, altres professionals i pares
interessats en la temàtica, així com a l'alumnat
que cursa titulacions vinculades a l'educació, la
psicologia, treball i educació social, que busquin
conèixer pautes de detecció i
actuació, des d'una perspectiva inclusiva, amb nens i nenes
d'educació infantil. En l'obra s'exposen les aportacions
dels estudis duts a terme en l'àmbit psicològic i
educatiu. El que es persegueix en tot moment és
l'aplicació d'aquestes investigacions a la
pràctica diària. Això es reflecteix en
les activitats incloses en cada un dels capítols que el
conformen i que necessiten de la lectura detinguda del manual per a la
correcta resolució. Tots els autors són bons
coneixedors de les matèries que han desenvolupat, el que
donarà confiança al lector sobre els punts de
vista que defensen i sobre les propostes o pautes d'actuació
suggerides, l'única meta és aconseguir un
desenvolupament més funcional dels nens i de les nenes amb
alteracions visuals, auditives, motores, intel-lectuals o
comportamentals. Els autors ressalten la importància de la
detecció primerenca i l'actuació immediata per,
aprofitant la gran plasticitat present en aquests anys, prevenir o
ajudar a evitar problemes en el futur. En l'obra també
s'expliquen les aportacions de la tecnologia sobre aquest camp, que
sens dubte són recursos de gran ajuda i imprescindibles en
tots els nivells de l'ensenyament.
|